fredag 8. desember 2017

Adventskalender 8. desember 2017

Små stempler på pakkelapper/tags
 
I dagens adventskalender vil jeg dele med dere bruk av små stempler på pakkelapper.
Jeg syns det er veldig praktisk å stemple opp masse små stempler og så sette meg ned med masse fargeleggingskos. Jeg fargelegger mye "on-the-go" og til dette passer små stempler ekstra godt.
 
 (Ønsker du noen tips for "crafting-on-the-go", finner du de her)

Etter å ha fargelagt masse stempler, klipper jeg ut motivene og oppbevarer de i en boks på scrappepulten. Da har jeg de klare til bruk når jeg måtte trenge de.
 

 Når jeg skal lage kort eller andre prosjekter, syns jeg det kan være en stor fordel å ha mange forskjellige stempler klare og at det gjør det lettere å evnt mikse og matche stempler fra forskjellige plater og produsenter og å lage forskjellige scener med stemplene.
 
Her er  noen av pakkelappene/taggene som jeg har satt sammen av motivene som vist over her:
 

Her har jeg brukt stempler fra My Favoritt Things "Bitty Bears", "Happy Pawlidays"
og "Jingle all the way".
Fargene jeg har brukt er:
Bjørnene: W0 - 1 - 2 - 3 - 4 og R20
Juletreet: G82 - 85, BG96 - 99, E23 - 25 - 27, Y35
Pakker, skjerf og lue: R24 - 29 - 59, T5
 
Etterpå har jeg hatt Wink of Stella Clear glitter på lue, skjerf, pakker og stjernen på juletreet.
 
Selve taggen er laget med stencil og grit paste på hvit kartong, som er mattet med mørk grå Bazzill. Og som dere ser har jeg ikke kuttet hull til bånd enda, for da kan jeg evnt også velge å bruke den som tag på et kort.
  

 
Her har jeg brukt stempler fra My Favoritte Things "Jingle all the way".
Fargene jeg har brukt er: 

Ansikt: E0000 - 000 - 00 - 11 og R20
Hår: E51 - 53 - 55
Kjole og pakkebånd: R24 - 29, T5
Sko: T1 - 3
Juletre, pakke og skjerf: G82 - 85, BG96 - 99
Juletrefot og stamme: E23 - 25 - 29
Juletrestjerne: Y35 og YR24
 
Etterpå har jeg hatt Wink of Stella Clear glitter på skjerf, pakker og stjernen på juletreet.
 
Selve taggen er laget ved å stemple med Versamark på hvit kartong, embosse og fargelegge med distress, før jeg mattet med mørk grå Bazzill. Også her har jeg valgt å foreløpig vente med å stanse ut evnt hull til bånd.
 




På den siste pakkelappen har jeg brukt stempler fra platen "Santa Baby" fra Clearly Bessoted.
Disse er fargelagt med følgende:
Ansikt: E00 - 01 - 11, R20
Nissedrakt og rød pakke: R24 - 29, T5
Juletre og grønn pakke: YG61 - 63 - 67, G28
Sort/grå: N00 - 1 - 2 - 3 - 5 - 7
Briller og skjegg: C00 - 1
Gule detaljer: Y35 og YR24
Trestamme: E23 - 27
Blå  og lilla pakker: B02 - 04 - 06, V06 - 09 - 12
 
Etterpå har jeg hatt Wink of Stella Clear glitter på juletreet og noen av pakkene.
 
Selve taggen er laget med stencil og grit paste på hvit kartong, som er mattet med sort Bazzill.
Også her har jeg valgt å foreløpig vente med å stanse ut evnt hull til bånd.
  


 
Dagens julesang er Morten Harket med A Kind of Christmascard - Enjoy :)
 


En riktig så god førjulstid ønskes!
 
Kreativ hilsen fra Kjersti B

1 kommentar:

dragonfly60 sa...

Beautifully done! I love them all.