tirsdag 10. februar 2015

Valg av hovedfarge på motivet

Har du noen gang tenkt at du skulle valgt en av de andre fargene på motivet som hovedfarge? Disse to motivene fargela jeg som et eksperiment for å se hvordan valg av hovedfarge på motivet påvirker resultatet.


Motivet er fra Tickled Pink, og jeg har brukt disse fargene:

 

Motivet til venstre har brun som hovedfarge (E40-E44), og motivet til høyre har grå som hovedfarge (W0-W5). For å se hvordan fargene påvirket det endelige resultatet på kortet valgte jeg å lage to helt like kort. Et med varme brune toner, og et med kalde.

Hvis du trenger tips til fine fargekombinasjoner kan du ta en titt i bloggen, under fanen "fargekombinasjoner". Der har vi oppdatert med en del bilder, og siden vil bli fortløpende oppdatert med nye kombinasjoner og bilder.

Tilbake til mitt lille eksperiment. Slik ble kortet med varme toner:


Og slik ble kortet med kalde toner:


I tillegg til fargene på klærne synes jeg det var fascinerende å se hvordan valg av øyenfarge påvirket uttrykket til motivet. Og selv om jeg likte det kalde motivet best da jeg var ferdig med å fargelegge det, er det kortet med de varme fargetonene jeg holder en knapp på nå i ettertid. Kanskje du har lyst til å prøve noe tilsvarende med dine Copics?

Du finner flere bilder og detaljer fra kortene på bloggen min.

Ønsker dere alle en fortsatt fin og kreativ uke!
Klem fra Veronica K.

1 kommentar:

Anonym sa...

Fantastisk flotte begge motivene❤️❤️
Og kortene var nydelige❤️❤️
Klem fra Anne