tirsdag 6. mai 2014

Motiv med no lines Fargelegging

Påsken er over for i år, men jeg tenkte jeg skulle vise frem ett påskekort til likevel!

Du kan se mer av kortet og om hvilke materialer jeg har brukt på bloggen min HER.
Kortet ble laget til aprilutgaven av bladet Ett Trykk.


Motivet er fra Magnolia. 

No lines (uten linjer) fargelegging.
Jeg har stemplet med lysegrått blekk for å få svake streker på selve motivet. Det går også an å bruke hudfarge eller en anne lys farge på blekket. Når jeg fargelegger med no lines teknikken gjør jeg det nesten på samme måte som jeg vanligvis fargelegger. Jeg går gjerne over flere ganger med tusjene for å blande fargene ekstra godt.  Den mørkeste fargen jeg velger er er i tillegg  en nyanse mørkere enn jeg pleier. Dette er for å skape kontraster og de dypeste skyggene slik at delene på motivet ikke skal gli over i hverandre når strekene ikke synes så godt. For eksempel i hårfestet, på halsen, under kjoleermet, på skoene osv. Her har jeg brukt E23 som den mørkeste hudfargen (skyggene).

Jeg har brukt følgende copics til denne fargeleggingen:
Hud: E23- 13-11-00-000, R32-30
Hår: E49-29-25-23-21
Kjole og sko: YR24-23-20, Y23-11. E35-33 
Sløyfe og hårbånd: BG75-72-70-11, W3
Gulvet: W5-3-1-00


Ha en fin dag!
Klem, Elizabeth

Ingen kommentarer: