torsdag 8. august 2013

Sommerinspirasjon - Gress

I dag har jeg tenkt å vise dere hvordan jeg lager gress på motivene mine. Her er motivet jeg har tenkt å bruke. Ferdig fargelagt med Copics.


Det første jeg gjør er å velge ut fargene jeg skal bruke, og jeg har valgt 
G99, YG67, 63, 61, men du kan selvfølgelig velge de fargene du vil.

På bilde 2 har jeg lagt litt G99 nærmest føttene til Hänglar-jenta.
På bilde 3 YG67 over den første fargen og litt lenger ut.
Fortsett med de neste to fargene som på bilde 4 (YG63) og 5 (YG61)


Jeg liker å ha det som underlag når jeg begynner å lage gresstråene. Det er sikkert flere måter å gjøre dette på, men jeg velger å begynne med den lyseste fargen YG61:

6. Bruk tuppen på tusjen og sett den ned på arket. Så "børster" du tusjen fra deg, samtidig som du løfter den opp fra arket. 


7. Fortsett på samme måten med neste farge YG63. Akkurat nå ser det litt rart ut, men det kommer seg...


8. Neste farge er YG67, og det begynner å se bedre ut


9. Tilslutt har jeg brukt G99 for å gjøre gresset mitt ferdig.


10. Her er motivet mitt ferdig. Jeg har også fått på litt himmel.


Håper det var forståelig, og at dere fikk lyst til å prøve selv.
Da er det bare for meg å få motivet på et kort, og så sees vi igjen om noen dager.

Gro


1 kommentar:

Jill sa...

Kjempenydelig Gro ♥
Elsker motivet og fargene er jo bare hel-lekre ;)
Flott gress tut
Kos deg i sommer regnet :)
Klemmer