lørdag 2. mars 2013

Litt inspirasjon på en lørdag

I dag tenkte jeg å vise dere noe jeg fikk så lyst til å prøve på her om dagen. Min egen bakgrunn med tusjer.
Jeg hadde et fargelagt motiv, og valgte farger ut i fra det. 
Papiret jeg ville lage bakgrunnen med ble et fotopapir, (i mangel av glossy papir,) som målte 10 x 15, og jeg var spent på om det gikk greit å bruke.
Jeg valgte farger som var ganske mørke. Og valget fallt på disse: YR27, BG99 og R89


Som underlag brukte jeg en plastlomme til å ha LO'er i. 
Så brukte jeg den brede siden av tusjen og farget over et område som var litt større enn arket jeg hadde (10 x 15).


Da jeg var ferdig med å tusje, sprayet jeg godt med Activator, men du kan gjerne bruke Blender (som du kan tømme litt over på en sprayflaske) i stedenfor. 


Da var det bare å legge den blanke siden av fotopapiret oppi blekket og trykke det godt ned. Snu papiret og la det lufttørke, eller bruk en varmepistol litt forsiktig.


Resultatet ble en flott og blank bakgrunn. Fargene ble heller ikke så mørke som man skulle tro.
Her har bakgrunnen blitt til en enkel tag, med "Tilda with big tulip pot" som utklippet motiv.


Håper dere flikk lyst til å prøve dere på en bakgrunn eller to...




9 kommentarer:

Magda sa...

Thank you for this tutorial!
Beautiful results .
Wish you a nice weekend
Magda

Rozzan sa...

Ohh så läckert! Verkligen jättefint:)

Kjersti sa...

Lekkert Gro!
God lørdag!
Klem:)

Kreativ Scrapping ♥ sa...

Heisan. Flott innlegg og lekkert sluttresultat. Nå satt du kreativiteten våres igang ;-)
Riktig god helg til alle

Trine sa...

Helt Fantastisk :)

Gunn (Merete) sa...

Wow, tusen takk for flott tips og dette ble en nydelig tag.

Blankina sa...

Looks very interesting thanks..

Hugs Blankina

Ineke Original sa...

Good idea. Thank for sharing.
with love from Holland!
Ineke

Jill sa...

Guriland så lekkert!!
Nydelig sluttresultat og flott tut. Tusen takk for at du deler Gro
Masse klemmer
Jill